1. صفحه اصلی
  2. arrow_right
  3. مقالات
  4. arrow_right
  5. با تاریخچه پالت پیچ و مهره بیشتر آشنا شوید

با تاریخچه پالت پیچ و مهره بیشتر آشنا شوید

پالت پیچ و مهره

پیچ و مهره امروزه به یکی از نیازها در صنایع و همچنین در تولیدات مورد استفاده قرار می گیرد. برای نگهداری از پیچ و مهره، پالت پیچ و مهره در بازار از زمان انقلاب صنعتی و نیاز به دسته بندی محصولات نیاز شد و تا به امروز نیز در مدل های متنوعی این محصول تولید شده و در بازار عرضه می شود. نباید از یاد برد که پالت ها یکی از تجهیزات بسیار مهم هستند که در دنیای صنعت و حتی نگهداری خانگی پیچ و مهره دارای کاربرد می باشند و با توجه به تنوع پیچ و مهره های موجود، استفاده از آن ها توصیه می شود. ما در این مقاله قصد داریم با شما در خصوص تاریخچه پالت پیچ و مهره صحبت کنیم و همچنین در خصوص متریال به کار برده شده در پالت ها با شما صحبت خواهیم داشت.

در دنیای امروز، استفاده از انواع پیچ و مهره بسیار رایج شده است و شما می توانید پالت های پیچ و مهره را در مدل های متنوعی مشاهده کنید. اما اصولا روند پیشرفت و ظهور این محصول چطور بوده است و ما در دنیای امروز به کدام نمونه از انواع پالت پیچ و مهره نیاز داریم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

ورود پالت پیچ و مهره از زمان انقلاب صنعتی

پالت پیچ و مهره از زمانی که انقلاب صنعتی اتفاق افتاد به یک نیاز تبدیل شد. در واقع پیش از این زمان، پیچ و مهره ها به تنوع و کاربرد امروز نبودند و ما نیازی به پالت ها برای نگهداری پیچ و مهره نداشتیم. پس می توان گفت که مانند بیشتر وسایل و ابزاری که امروز آن ها را مشاهده می کنیم و مربوط به انقلاب صنعتی است، پالت پیچ و مهره نیز به این زمان باز می گردد. در این زمان احساس نیاز به خصوص برای تولید کننده ای که محصولات متنوعی می ساخت و با توجه به نیاز خود از انواع پیچ و مهره استفاده می کرد به وجود آمد و در ادامه راه نیز تعمیرکاران و متخصصان صنعتی برای تعمیر و ابداع نیاز به وسایلی برای دسته بندی پیچ و مهره ها داشتند. با توجه به نیاز به وجود آمده، پالت ها به مرور تولید شد و می توان گفت که اولین پالت پیچ و مهره در اروپا و آمریکا (پس از استقلال و گسترش صنعت) مشاهده شدند. اما جنس این سری از پالت ها چه بود؟ فلزاتی مانند آهن و فولاد به عنوان مهم ترین متریال در تولید پالت پیچ و مهره به شمار می رفتند.

پالت پیچ و مهره

نیاز بیشتر، تنوع بالاتر پالت پیچ و مهره

پالت پیچ و مهره در ابتدای راه در مدل های بسیار محدودی برای صنعتگران و تعمیرکاران تولید می شد. این در حالی بود که پیشرفت روز به روز بیشتر می شد و همین امر باعث می شد که تنوع بیشتری از پالت ها با توجه به صنایع جدید و مشاغل جدید انتظار داشته باشیم. همین امر باعث شد تا صنعتگران و طراحان پالت های متنوعی را تولید کنند که بر حسب اندازه، وجود درپوش و غیره در دسته بندی های مختلف قرار داده می شد. این در حالی بود که اندازه های مربوط به پیچ و مهره نیز روز به روز در حال تفاوت است و پیچ و مهره از ابعاد میلیمتری تا ابعاد بیشتر از چند سانتی متر برای صنایع مختلف تولید شده و در بازار عرضه می شود. با توجه به تمامی مسائل بیان شده، پالت پیچ و مهره در مدل های متنوع تری تولید شده و در بازار عرضه گشت. اما یک مسئله بسیار مهم آن بود که اصولا دست طراح و سازنده برای استفاده از متریال متفاوت بسیار بسته بود. چه راه حلی از سوی سازندگان برای این چالش پیشنهاد شد؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

مطالعه‌ی مقالات زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

متریال مورد استفاده در پالت پیچ و مهره از گذشته تا امروز

پالت پیچ و مهره برای اولین بار با استفاده از فلزاتی همچون آهن و فولاد تولید می شد که عموما به دلیل طول عمر بالا و عدم نیاز بسیار گسترده می توانست پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. این در حالی است که با گسترش مشاغل و نیاز طیف گسترده تری از مشاغل، صنایع و مردم به پیچ و مهره و به سبب آن پالت مربوطه، این محصول با استفاده از متریال دیگری نیز تولید شده و در بازار عرضه شد. از جمله مهم ترین این متریال را می توان پلاستیک فشرده دانست. پلاستیک ها قیمتی بسیار ارزان تر داشتند، مزایایی همچون وزن بسیار سبک را برای شما به ارمغان می آوردند و در نتیجه می توانستیم از این محصولات بیشترین استفاده را داشته باشیم. با وجود این مسائل در کنار امکان شکل گیری های بیشتر انواع پالت های پلاستیکی مطابق با نیاز مشتری، امروزه در بیشتر صنایع، مشاغل و حتی در فروشگاه ها و منازل، انواع پالت پیچ و مهره پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در رنگ ها، اندازه ها و مدل های متنوعی در بازار عرضه می شود.

تولید پالت پیچ و مهره در انواع مختلف

هر پالت باید به نحو مخصوصی مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند جوابگوی نیاز مشتری باشد. برای مثال شخصی که در حوزه تراشکاری در حال فعالیت است و یا در محیط های شلوغ کار می کند، نیاز دارد که همواره پالت پیچ و مهره از خطر واژگونی در امان باشد. از این روی محصولات درب دار می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای این شخص به شمار رود. این در حالی است که مثلا یک ساعت ساز نیاز به یک پالت پیچ و مهره بسیار کوچک دارد تا بتواند صد ها پیچ و مهره بسیار کوچک ساعت را در یک محیط بسیار کوچک دسته بندی کند و در زمان نیاز بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

از سوی دیگر پالت پیچ و مهره ای که برای یک تعمیرکار خودرو مورد استفاده است، باید قابلیت حمل ساده ای داشته باشد تا بتواند در محیط های مختلف از آن استفاده کند. با توجه به این نیاز و امکان استفاده از پلاستیک در تولید انواع پالت پیچ و مهره، ما می توانیم این محصول را در مدل های متنوعی در دسترس داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

پالت پیچ و مهره

آیا پالت پیچ و مهره در ایران نیز تولید می شود؟

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که باید در خصوص تاریخچه پالت پیچ و مهره بیان کنیم، تولید آن در کشورمان است که امروزه میسر شده است و شرکت های مختلف این محصول را تولید می کنند. یکی از بهترین انواع پالت پلاستیکی که در بازار عرضه می شود توسط پلاستون ایران تولید شده و می تواند گزینه ای بسیار مناسب و مفید برای تمامی کسانی باشد که نیازمند این قطعه هستند. نباید از یاد برد که محصولات این شرکت با استفاده از بهترین انواع پلاستیک و بر اساس طراحی های مهندسی شده تولید می شوند و ما می توانیم انتظار دوام، طول عمر و کیفیت بسیار بالایی را از محصولات این شرکت داشته باشیم. پس در صورتی که قصد خرید یک پالت پیچ و مهره را داشته باشید و می خواهید در این خصوص اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید. امروزه محصولات پلاستون ایران در مدل های متنوعی تولید می شوند و می توانند جوابگوی نیاز صنعتگران، تولید کنندگان، تعمیرکاران و تمامی کسانی باشد که نیازمند یک پالت پیچ و مهره مرغوب هستند.

آیا پلاستیک به طور کامل جایگزین فلز در تولید پالت پیچ و مهره شده است؟

نمی توان از نقش بسیار پررنگ و مزایای پلاستیک نسبت به فلز به خصوص در تولید پالت پیچ و مهره صرف نظر کرد و همواره باید اذعان داشت که این محصول نیز دارای عملکرد بسیار بالایی است. وزن سبک و استحکام بالا در کنار امکان تولید مدل های متنوع را می توان از جمله مهم ترین ویژگی های پلاستیک دانست و همین امر سبب می شود که این محصول تولید شده با استفاده از پلاستیک بتواند گزینه ای بسیار بهتر از فلز به شمار رود.

این در حالی است که با توجه به تمامی مسائل در برخی از شرایط کاری و نیازها، باز هم پالت های فلزی می توانند گزینه های مناسبی باشند. البته نباید از یاد برد که این سری از محصولات نمی توانند امکانات متنوع مانند محصولات پلاستیکی داشته باشند ولی به دلیل مقاومت بسیار بالاتری که نسبت به دما دارند، در برخی از شرایط استفاده از آن ها می تواند گزینه ای مناسب تر به شمار رود که در دسترس شماست و می توانید از این سری محصولات نیز استفاده کنید.

پالت پیچ و مهره

نتیجه گیری

پالت پیچ و مهره امروزه به یکی از مهم ترین نیازها در بازار تبدیل شده است و باید گفت که اولین ابداعات مربوط به این محصول به زمان انقلاب صنعتی در اروپا و بعد از آن آمریکا باز می گردد. ما در این مقاله با شما بودیم تا در خصوص تاریخچه پالت پیچ و مهره با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در نهایت نیز باید گفت که برای خرید یک پالت خوب و باکیفیت می توانید به محصولات پلاستون ایران اعتماد داشته و این کالا را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست
چت آنلاین
ارسال از طریق Whatsapp