1. صفحه اصلی
  2. arrow_right
  3. مقالات
  4. arrow_right
  5. تأثیر استفاده از قفسه های پلاستیکی ابزار بر محیط زیست

تأثیر استفاده از قفسه های پلاستیکی ابزار بر محیط زیست

قفسه پلاستیکی ابزار

اگر شرایط کاری شما به‌گونه‌ای است که با ابزارآلات زیادی سر و کار دارید، قطعاً به قفسه پلاستیکی ابزار نیاز پیدا خواهید کرد. در حال حاضر انواع جعبه ابزار پلاستیکی در بازار وجود دارد که از نظر طراحی، اندازه و رنگ بسیار متنوع هستند. اما یکی از موضوعاتی که باید در زمان خرید پالت ابزار به آن توجه داشت، بحث تاثیر استفاده از قفسه‌ های پلاستیکی ابزار بر محیط زیست است. به هر حال ما انسان‌ها نسبت به محیط زیست مسئول هستیم و نباید ناخواسته باعث آسیب به آن شویم. پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

مزایای استفاده از قفسه‌ های پلاستیکی ابزار

به‌طور کلی استفاده از وسایل پلاستیکی، در زندگی بشر جایگاه ویژه‌ای دارد. فرض کنیم که شما می‌خواهید برای نظم دادن به وسایل خود در محیط کار، پالت‌ پیچ و مهره را خریداری کنید. این پالت‌ها هم در انواع چوبی و هم در انواع پلاستیکی تولید می‌شوند. استفاده از پالت پلاستیکی چند مزیت برای شما به همراه خواهد داشت:

  • دوام و استحکام پلاستیک بسیار زیاد است. در حالی که چوب به مرور زمان در اثر رطوبت، تابش نور خورشید یا حتی فشار، دچار فرسایش، ترک و شکستگی خواهد شد.
  • از طرف دیگر وزن پلاستیک سبک است و جابجایی آن اصلاً دردسری ندارد.
  • همچنین از نظر هزینه‌ها، استفاده از پالت پلاستیکی واقعاً مقرون به صرفه خواهد بود.
  • پالت ‌های پلاستیکی در رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید از همین رنگ‌بندی برای دسته‌بندی دقیق وسایل خود استفاده کنید.
پالت پلاستیکی

بررسی تاثیرات منفی قفسه ‌های پلاستیکی ابزار بر محیط زیست

علی رغم مزیت‌های زیادی که پلاستیک برای بشر دارد، نباید از تاثیرات منفی این ماده بر روی محیط زیست غافل شویم. مهمترین تاثیرات منفی قفسه‌ های پلاستیکی ابزار بر محیط زیست عبارتند از:

  • پلاستیک در داخل محیط زیست تجزیه نمی‌شود. بنابراین وقتی شما هر نوع وسیله پلاستیکی را در محیط رها می‌کنید، باعث آلودگی محیط خواهید شد. چون این مواد پلاستیکی بر روی هم جمع می‌شوند و هیچ راهی جز جمع‌آوری آن‌ها و بازیافت وجود ندارد.
  • متاسفانه باید بگوییم که پلاستیک بر روی زنجیره غذایی نیز تاثیر می‌گذارد. به مرور زمان پلاستیک‌هایی که تکه تکه شده‌اند، وارد زنجیره غذای حیوانات می‌شوند و حیوانات به اشتباه از آن استفاده می‌کنند. درنتیجه باعث خفگی و تلفات زیادی در آن‌ها خواهد شد.
  • از دیگر تاثیرات منفی پلاستیک بر محیط زیست باید به تولید گازهای گلخانه‌ای در زمان تولید انواع وسایل پلاستیکی من‌جمله قفسه ‌های پلاستیکی ابزار اشاره کرد. مسلماً این گازها باعث تاثیر بر روی لایه اوزون و تغییرات شرایط آب و هوایی خواهند شد.

چگونه تاثیرات منفی قفسه‌ های پلاستیکی ابزار بر محیط زیست را کم کنیم؟

 همانگونه که در این مطلب متوجه شدید استفاده از پالت پلاستیکی از یک سو به نفع انسان تمام می‌شود ولی از سوی دیگر تاثیرات منفی بر محیط زیست دارد. از زمان تولید این قفسه‌ها تا زمانی که در محیط زیست رها می‌شوند، تاثیرات منفی با خود به همراه خواهند داشت. هر عاملی که محیط زیست را تحت تاثیر قرار دهد، در واقع خطر جدی برای حیات انسان خواهد داشت.

بنابراین شاید اکنون مردد مانده‌اید که آیا از قفسه پلاستیکی ابزار برای دسته‌بندی وسایل خود استفاده کنید یا اینکه به سراغ جعبه‌های چوبی بروید.  به هر حال استفاده از جعبه‌های چوبی نیز به یک طریق دیگر باعث آسیب به محیط زیست می‌شود چون برای تولید این پالت‌های چوبی، باید درختان زیادی قطع گردد. پیشنهاد ما این است که به سراغ جعبه ابزار پلاستیکی بروید ولی برای اینکه تاثیر پلاستیک بر محیط زیست کمتر شود، به چند نکته توجه داشته باشید:

  • حتماً در زمان خرید پالت ابزار پلاستیکی، برندهایی را انتخاب کنید که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این صورت طول عمر مفید این جعبه‌ها زیاد می‌شود و در کوتاه مدت مجبور نیستید آن‌ها را دور بیندازید. هر پلاستیکی که دور انداخته می‌شود، باید چرخه بازیافت را طی کند. این چرخه باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.
  • در انتخاب اندازه قفسه ابزار پلاستیکی دقت کنید. بارها دیده شده است که افراد قفسه‌های پلاستیکی را خریداری می‌کنند ولی بعد از مدتی به دلیل اینکه حجم وسایل آن‌ها زیاد می‌شود، مجبور هستند این قفسه‌ها را دور انداخته و دوباره نسبت به خرید اقدام کنند. وقتی مصرف ظروف پلاستیکی بالا می‌رود، چرخه تولید آن‌ها قدرت بیشتری می‌گیرد و آسیب بیشتری به محیط زیست وارد خواهد شد.
  • اگر جعبه‌های پلاستیکی آسیب دیدند و دیگر نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، حتماً این جعبه‌ها را به مراکز بازیافت تحویل دهید و به هیچ عنوان در محیط زیست رها نکنید.

کلام آخر

در این مطلب برای شما توضیح دادیم یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تاثیر منفی قفسه پلاستیکی ابزار بر محیط زیست این است که جعبه‌هایی با کیفیت و استحکام بسیار بالا خریداری کنید. در این صورت برای طولانی مدت می‌توانید از این جعبه‌ها استفاده کنید و نیاز به بازیافت در کوتاه مدت نخواهد بود. اگر به دنبال جعبه ابزار پلاستیکی باکیفیت و بادوام هستید، به سراغ شرکت پلاستون ایران بروید. هر کجای ایران که باشید می‌توانید خرید خود را به صورت تضمین شده از شرکت پلاستون ایران انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
چت آنلاین
ارسال از طریق Whatsapp