1. صفحه اصلی
  2. arrow_right
  3. مقالات
  4. arrow_right
  5. استفاده از فناوری‌های نوین در تولید قفسه‌ های پلاستیکی ابزار

استفاده از فناوری‌های نوین در تولید قفسه‌ های پلاستیکی ابزار

قفسه پلاستیکی ابزار

قفسه پلاستیکی ابزار یکی از وسایلی است که حتی در خانه‌ها نیز به آن نیاز دارید. شما می‌توانید تمامی پیچ و مهره‌ها، انبردست، پیچ گوشتی و کلیه تجهیزات فنی خود را در داخل جعبه ابزار پلاستیکی قرار دهید. درواقع پالت پلاستیکی، نقش یک نظم‌دهنده را ایفا می‌کند که در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که امروزه از فناوری‌ های نوین در تولید قفسه ‌های پلاستیکی ابزار استفاده می‌شود. چون باید بحث تاثیرات پالت ابزار از نوع پلاستیکی بر روی محیط زیست را در نظر داشت. از طرف دیگر بازیافت و تولید وسایل پلاستیکی، هم زمان‌بر است و هم هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت.

با توجه به آنچه که گفته شد، در این مطلب قرار است برای شما توضیح دهیم که فناوری‌ های نوین در تولید جعبه ابزار پلاستیکی چه اندازه موثر واقع می‌شوند.

معرفی تکنولوژی‌ های نوین برای تولید قفسه‌ های پلاستیکی ابزار

به‌طور کلی مهم‌ترین محدودیت تولید وسایل پلاستیکی، عدم تجزیه آن‌ها در طبیعت است. از سوی دیگر در زمان تولید و بازیافت وسایل پلاستیکی، گازهایی که تولید می‌شوند به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند. به همین دلایل است که پای تکنولوژی به تولید وسایل پلاستیکی همانند پالت پیچ و مهره باز شده تا با فناوری‌های جدید، بتوان تاثیر منفی پلاستیک بر محیط زیست را کمتر کرد. در این قسمت از مطلب ما ۵ نوآوری در صنعت تولید پلاستیک که برای تولید انواع قفسه ‌های پلاستیکی ابزار نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما معرفی می‌کنیم:

قفسه پلاستیکی ابزار

1- استفاده از پلاستیک ‌های قابل تجزیه در تولید جعبه ابزار پلاستیکی

در قسمت قبل بیان کردیم که مهمترین محدودیت پلاستیک این است که در محیط زیست تجزیه نمی‌شود. بنابراین هر نوع پلاستیکی که در محیط زیست رها گردد، آسیب زیادی را به محیط وارد می‌کند. به همین دلیل در حال حاضر یکی از تکنولوژی ‌های نوین برای تولید قفسه‌ پلاستیکی ابزار، استفاده از پلاستیک‌های قابل تجزیه است. به‌طور کلی پلاستیک‌های قابل تجزیه به دو دسته تجزیه بیولوژیک و تجزیه ترکیبی تقسیم می‌شوند. در تجزیه بیولوژیک، میکروب‌ها یا آنزیم‌های زیستی وظیفه تجزیه را برعهده دارند ولی در تجزیه ترکیبی، عوامل محیطی همانند حرارت و فشار در کنار عوامل فیزیکی، به تجزیه بهتر پلاستیک‌ها کمک می‌کنند.

2- فناوری جدید بازیافت در تولید قفسه‌ های پلاستیکی ابزار

به هر حال روزی عمر مفید انواع جعبه ابزار پلاستیکی به پایان می‌رسد و باید بازیافت شوند. بازیافت پلاستیک نیز هزینه‌های زیادی را برای محیط زیست به همراه خواهد داشت. اما اگر از فناوری‌های جدید استفاده شود، هم از نظر مالی و هم از نظر آسیب به محیط، کاهش چشمگیری را مشاهده خواهیم کرد. در این روش از هوش مصنوعی، تصویربرداری ماهواره‌ای، فرآیندهای پیشرفته مکانیکی، بازیافت‌های آبگریز و… برای بازیافت پلاستیک‌ها استفاده می‌شود. برای مثال برای تفکیک کلیه مواد پلاستیکی، می‌توان از روش‌هایی همانند تصویربرداری ماهواره‌ای استفاده کرد. در این صورت می‌توان تمامی پلاستیک‌ها را حتی براساس بافت، از یکدیگر جدا نمود و یک روش بازیافت مناسب را برای آن‌ها اجرا کرد.

3- استفاده از پلاستیک ‌های هوشمند در ساخت قفسه‌ های پلاستیکی ابزار

این نوع پلاستیک‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توانند نسبت به شرایط محیطی واکنش نشان دهند. درواقع وقتی دما، نور، رطوبت یا حتی اسیدیته محیط تغییر می‌کند، همین مسئله باعث تغییر در ویژگی‌های پلاستیک و کمک به تجزیه بهتر آن‌ها خواهد شد. بنابراین فرآیند بازیافت این پلاستیک‌ها سریع‌تر و بهتر پیش می‌رود.

4- استفاده از پلاستیک ‌های بیوتکنولوژی در تولید قفسه‌ های پلاستیکی ابزار

در راستای رفع محدودیت عدم تجزیه پلاستیک در محیط زیست و از طرف دیگر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی برای تولید انواع پلاستیک، می‌توان به سراغ پلاستیک‌های بیوتکنولوژی برویم. در این روش از ترکیباتی همانند گلوکز، ساکاروز، ترکیبات حیوانی، چوب، خاک اره برای ساخت پلاستیک‌ها استفاده می‌شود. در این فناوری از فعالیت‌های میکروبی برای پیش بردن برخی از فرآیندهای بیوشیمیایی پلاستیک‌ها استفاده خواهد شد.

قفسه پلاستیکی ابزار

5- استفاده از فناوری نانوتکنولوژی در تولید قفسه ‌های پلاستیکی ابزار

در این روش، از ترکیبات نانو برای ساخت پلاستیک‌ها استفاده می‌شود. همین مسئله هم باعث می‌شود که خواص و عملکرد پلاستیک‌ها بسیار بهبود پیدا کند و هم طول عمر و مقاومت آن‌ها در برابر شرایط محیطی افزایش می‌یابد. بنابراین کارایی جعبه ابزار پلاستیکی چندین برابر بیشتر و برای سالیان طولانی می‌توان از آن استفاده کرد. پس نیاز به تولید این جعبه‌ها، کمتر می‌شود. در تولید پلاستیک‌های نانوتکنولوژی، از ذراتی همانند سیلیکات، پلیمر، ذرات کربنی و اکسیدهای فلزی استفاده می‌شود.

کلام آخر

برای خرید قفس ه‌های پلاستیکی ابزار شما باید شرکت‌هایی را انتخاب کنید که بالاترین کیفیت را برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند. وقتی طول عمر مفید جعبه ابزار پلاستیکی بالا باشد، دیرتر خراب می‌شود و درنتیجه نیاز به بافت بازیافت آن و تولید قفسه‌های جدید، کمتر خواهد شد. همین مسئله کمک زیادی به حفظ محیط زیست می‌کند. شرکت پلاستون ایران مفتخر است اعلام نماید علاوه بر اینکه باکیفیت‌ترین تولیدات را برای تولید انواع پالت پلاستیکی در نظر گرفته است، سعی دارد فناوری ‌های نوین در تولید قفسه ‌های پلاستیکی ابزار را نیز اجرا نماید تا بتواند نقش چشمگیری در حفاظت از محیط زیست داشته باشد. با مراجعه به سایت پلاستون ایران می‌توانید به راحتی خرید خود را در هر کجای ایران که هستید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
چت آنلاین
ارسال از طریق Whatsapp